Udarbejdet på holdet 3. april 2000. Rækkefølgen af punkterne er ikke prioriteret.
Teeny-pop
|
Lyd |
|
Blandt andet live-præg og „kinetiske“ effekter |
Ostinater |
|
„Groove“ (rytmisk ostinat) og rundgange (harmonisk ostinat – der måske også er melodisk betinget). Også brugen af ostinater som formdannende element (herunder „dub“-effekt) |
Form |
|
Typiske måder at artikulere form på. |
Modus (harmonik) |
|
Modus (dur, mol, „bluesmol“?) |
Melodik (modus) |
|
Opsplittede fraser (ikke længere „narrative“ melodiske forløb), gentagelser, pentatonik?, kernetoner? |
Vokaler |
|
Brugen af flere sangstemmer – enstemmeighed (enten med 1 eller flere vokaler) og flerstemmighed, indflydelse på formen |
(Tekst) |
|
„Self-mentioning“ |
Country
|
Bas |
|
Kvintafveksling, akkordforbindende figurer |
Trommer |
|
Blandt andet „tog-groove“ („Texas-snare“), samtidighed af to puls-lag. |
Instrumentale kommentarer |
|
Guitar (banjo, violin, mundharpe...), typiske figurer osv. |
Akkompagnement |
|
Guitar (og selvfølgelig bas og trommer, men de står for sig selv ovenfor) |
Kor |
|
Selvstændig(e) stemme(r). Understøttelse/fortykning af melodien. Kor som formdannende element. |
Frasering og stemmebrug |
|
... |
(Tekst) |
|
... |