|
|
|
Evaluering
Resultaterne af spørgeskemaerne er samlet af Maren, der også tog referat fra evalueringen. Tusind tak!
Svar på spørgeskema
|
|
|
|
|
|
UNDERVISER: Jesper Juellund Jensen |
HOLD: Musikalsk analyse af populærmusik |
SEMESTEREVALUERING MI F00 |
|
|
meget tilfreds |
meget utilfreds |
1. Hvordan er du tilfreds med underviserens indsats (formidling, tilrettelæggelse, m.v.)? |
6 |
4 |
|
|
Begrund gerne dit svar: |
Inspirerende Meget forståelig og pædagogisk Velforberedt God semesterplan + hjemmeside Veforberedt, inspirerende |
|
|
meget tilfreds |
meget utilfreds |
2. Hvordan er du tilfreds med de studerendes indsats ( fremmøde, aktiv deltagelse m.v.)? |
|
3 |
5 |
2 |
Begrund gerne dit svar: |
Folk burde lave mere Sløvet forberedelse – går ud over undervisningsforløb Meget ringe forberedelse Folk har generelt været dårligt forberedte |
|
|
meget tilfreds |
meget utilfreds |
3. Hvordan er du tilfreds med undervisningsforløb og form? |
5 |
4 |
1 |
|
Begrund gerne dit svar: |
God struktureret opbygning Følger planen godt Surt med så mange aflysninger omkr. påske Musiknært 3 timers blokke gode God hjemmeside Beror meget på hvad vi har fundet ud af derhjemme – god ting „Flowet“ i undervisningen lider under, at vi ikke er bedre forberedt |
|
|
meget tilfreds |
meget utilfreds |
4. Hvordan er du tilfreds med litteratur/ musikalsk repertoire? |
7 |
2 |
1 |
|
Begrund gerne dit svar: |
Gode relevante artikler, der kan bruges med det samme i konkret analyse God blanding af teori og praktisk Bredt musikalsk repertoire med god sammenhæng til litteratur Spændende at dykke ned i musik man normalt ikke lytter til Gerne endnu flere lydeks. |
|
|
meget tilfreds |
meget utilfreds |
5. Hvordan er du tilfreds med dit personlige faglige udbytte af undervisningsforløbet? |
3 |
4 |
3 |
|
Begrund gerne dit svar: |
Blevet klogere Har været en skulker Ikke tilfreds med indsats Stort udbytte i forhold til arbejdsindsats. Jeg har heller ikke været grundigt forberedt |
|
Eventuelle forslag til ændringer: |
Mere tid til at koncentrere os om en bestemt genre (country/ boy bands) – dog meget lærerigt og brugbart. Større indsats blandt studerende. Man burde sige „afsæt x antal timer til lektier/ forberedelse hver uge“ – hvad indebærer dette kursus? Gruppefremlæggelse der var forberedt hjemmefra, så kunne man komme mere i dybden i stedet for at lave dem i timerne, da det altid er de samme, som har lavet lektier og de samme, som er i gruppe med hinanden |
Referat vedr. evaluering af pop & rock-analyse
- Enormt dårlige til at forberede os – forberedelse langt under standard i forhold til andre kurser på MI.
- Ikke gode til at komme til tiden.
Forslag til løsning på dette:
- Måske bedre med skr. afleveringer.
- Måske skulle der siges ved kursets begyndelse hvor mange timers forberedelse der forventes,
- Måske skulle der også spørges hvem der skal til eksamen og hvem der bare sidder med – der blev foreslået at man spurgte 2-3 gange inde i kurset, (da man jo ikke kan forvente, at de der ikke skal til eksamen forbereder sig i nær så høj grad, som dem der skal!)
Mange mente at de havde fået meget ud af kurset, da det er en konkret analyse form, vi har haft med at gøre.
Mange mente desuden også, at det var en meget interessant indgang til kurset – at det var helt ned på melodidannelsesniveau.
Også det at arbejde med selv melodik i rock/pop mente en del var yderst spændende, da der ikke findes særlig meget stof vedr. dette emne.
Der var delte meninger vedr. spørgsmålet om der var for meget „flueknepperi“ vedr. emne, de fleste mente dog, at det var rart endelig at gå helt ned i detaljen.
Hvorfor 3 timer?
- Nogle mente, at 3 timer var meget lang tid, hvis det hele var forelæsninger. JJJ forklarede, han havde regnet med større elevbidrag.
- Alle var enige om, at 3 timer var en god ting, når der var gruppearbejde, en god ting; tid til fordybelse.
- JJJ: forundret over i hvor høj grad, vi tog for gode varer, hvad vi læste – at vi ikke var mere kritiske.
- Vi: synes selv, at vi var kritiske overfor Schenker.
Ting vi godt kunne tænke os mere af:
- Mere genre, meget spændende at dykke ned og finde typiske træk som f.eks. med country.
- Flere lydeksempler – at få noget lyd bag teorierne.
|